Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in
/www/doc/www.ckbulgariatour.cz/www/duleziteinfo.php on line
81
Deprecated: Function mysql() is deprecated in
/www/doc/www.ckbulgariatour.cz/www/duleziteinfo.php on line
87
Deprecated: mysql(): This function is deprecated; use mysql_query() instead in
/www/doc/www.ckbulgariatour.cz/www/duleziteinfo.php on line
87
Nabídka na t?chto stránkách již není aktuání.
Aktuální a platnou nabídku zájezd? cestovní kancelá?e BULGARIATOUR naleznete zde.
Podmínky ú?asti na zájezdech a vzájemná
práva a povinnosti vznikající mezi klientem
a naší CK stanoví "Všeobecné
smluvní podmínky ú?asti na zájezdech",
jejichž úplné zn?ní naleznete na záv?re?ných
stránkách tohoto katalogu a také
na Vaší cestovní smlouv?. Jejich nedílnou
sou?ástí jsou další podmínky
upravující rozsah našich služeb uvedené
v následující informaci. Prostudujte si
prosím ješt? p?ed podáním p?ihlášky na
zájezd jak Všeobecné smluvní podmínky,
tak tyto dopl?ující informace, aby
bylo dosaženo shody mezi naším
a Vaším chápáním rozsahu a obsahu služeb.
DÉLKA A ROZSAH
ZÁJEZDU
Délka zájezdu je vyjád?ená v tomto katalogu
po?tem dní. Do celkového po?tu
dní trvání leteckých, autobusových
a kombinovaných zájezd? jsou zahrnuty
i dny ur?ené pro cestu do místa pobytu
a zp?t, a to i v p?ípadech, kdy první den
je odjezd organizován v pozdních no?ních
hodinách. Analogická situace m?že
nastat v poslední den zájezdu. První
a poslední den u leteckých zájezd? je
ur?ený k doprav? na, resp. z místa dovolené,
což nelze chápat jako dny ur?ené
k vlastní dovolené.
Za ?asové posuny po?átku a konce ?erpání
služeb v rámci jednoho dne, tj.
v dob? od 12.00 hod.jednoho dne, do
12.00 hod. dalšího dne, i když nocleh
nebyl ?erpán v plném rozsahu, stejn? jako
za služby ne?erpané z titulu zpožd?ní
dopravy, nem?že CK Bulgariatour poskytovat
žádnou finan?ní náhradu.
Nová bezpe?nostní pravidla na letištích
Nová pravidla platí od pond?lí 6.listopadu 2006 na všech letištích v Evropské unii, Norsku, Islandu a Švýcarsku do odvolání. Nová pravidla znamenají, že na bezpe?nostních kontrolách budete se svými p?íru?ními zavazadly, krom? kontroly zakázaných p?edm?t?, navíc podrobeni kontrole tekutin. Klienti sebou do kabiny letadla mohou mít pouze malé množství tekutin, a to jak v p?íru?ním zavazadle, tak u sebe. Tekutiny a gely musí být v baleních do 100 ml. Všechna balení musí být umíst?na v jednom pr?hledném uzavíratelném igelitovém sá?ku o maximálním obsahu 1 litr na osobu. Tento sá?ek lze zakoupit na letišti za 10 K?. Tekutinami a gely se rozumí: voda a další nápoje, polévky, sirupy, krémy, ple?ová mléka a oleje, parfémy, gely v?etn? šampón? a sprchových gel?, nádoby pod tlakem v?etn? p?ny na holení, p?nových tužidel, dalších p?nových p?ípravk? a deodorant?, pasty v?etn? zubní pasty, sm?si tuhých a tekutých materiál?, všechny další materiály podobné konzistence. Nápoje, parfémy a ostatní tekutiny zakoupené v tranzitním prostoru letišt? Vám budou zabaleny do zape?et?ných tašek. Doporu?ujeme p?epravovat tekutiny v zavazadlech, která se odbavují. Léky a dietologické p?ípravky v?etn? d?tské výživy po dobu letu mohou být p?epravovány v p?íru?ním kabinovém zavazadle.
DOPRAVA
Letecké spojení
je zajišt?no formou charterového letu
(tzn. nepravidelnou linkou), který si naše
CK objednává u letecké spole?nosti.
Cestovní kancelá? a mnohdy ani letecká
spole?nost nem?že ovlivnit r?zná zpožd?ní,
která jsou ?asto zp?sobena velmi
silným letovým provozem nad Evropou,
a tudíž Vás prosíme, abyste p?i plánování
svých cest na letišt? a z letišt? po?ítali
s eventuálním zpožd?ním letu, které
m?že p?ekro?it i n?kolik hodin. Ú?astník
zájezdu bere na v?domí, že po dobu pobytu
v odletových a p?íletových halách,
jakož i v letedle, p?ebírá odpov?dnost
letecká spole?nost. Ú?astník zájezdu je
povinen ?ídit se jejich pokyny. V souladu
s platnými mezinárodními p?edpisy
a dohodami nem?že naše Cestovní kancelá?
ovlivnit p?ípadné zm?ny letecké
spole?nosti, typu letadla, letového ?ádu
a trasy (v?etn? mezip?istání) a upozor?uje
na možnost jeho vzniku z technických
d?vod?, z d?vod? nep?íznivého
po?así a pop?ípad? z d?vod? p?etížení
leteckých cest. CK Bulgariatour usiluje
o nejvyšší možnou míru vylou?ení t?chto
rušivých vliv? a prosí v p?ípad? zm?ny
odletových ?as?, pop?. zpožd?ní,
o Vaše pochopení. V p?ípad? zm?ny ?asu
odletu nebo p?íletu cestovní kancelá?
ani dopravce neposkytuje žádnou
náhradu.
Autobusová
doprava
u autobusové dopravy platí rovn?ž odjezdové
?asy uvedené ve Vašem voucheru
nebo pokynech na cestu. Hodina
p?íjezd? je pouze informativní a je nutno
po?ítat s dostate?nou ?asovou rezervou
na další autobusové ?i vlakové
spojení. CK si zdvo?ile vyhrazuje právo
na zm?nu trasy, hodiny odjezd? a p?ípadnou
zm?nu programu, a to z vážných
d?vod? organiza?ních, technických
nebo vlivem po?así. Z t?chto d?vod?
m?že dojít k prodloužení plánované
doby p?epravy.
Vlastní doprava
zákazník, který použije vlastní dopravu,
je zodpov?dný za dodržení termínu nástupu
a ukon?ení pobytu. Pro plánování
cesty je t?eba vzít v úvahu, že je p?ípadn?
možné se ubytovat až v odpoledních
hodinách a p?i odjezdu je t?eba uvolnit
pokoje v dopoledních hodinách.
POJIŠT?NÍ
Chceme, abyste Vaši dovolenou prožili
v klidu, jistot? a pohod?. A to nejen b?hem pobytu, ale již od okamžiku, kdy si zájezd závazn? rezervujete p?ímo v naší kancelá?i nebo u kteréhokoliv provizního prodejce. V cenách zájezd? (mimo vlastní dopravu) je zahrnuto základní cestovní pojišt?ní u Evropské Cestovní Pojiš?ovny, která zajiš?uje našim klient?m pojistnou ochranu. Základní cestovní pojišt?ní zahrnuje nep?etržitou asisten?ní službu, pojišt?ní lé?ebných výloh, v?etn? p?evozu, p?eložení a repatriace. P?ipojišt?ní Vám nabízíme formou balí?k? Bulgaria PLUS nebo Bulgaria LAST. Je d?ležité v?d?t, že p?i jakémkoli pojistném pln?ní je klient povinen si sám vy?ídit nezbytné doklady, které musí následn? p?edložit pojiš?ovn?. Pojišt?ním zákazníka vzniká smluvní vztah mezi klientem a Evropskou Cestovní Pojiš?ovnou. Cestovní kancelá? vystupuje v tomto vztahu pouze jako zprost?edkovatel.
CK BULGARIATOUR je pojišt?na proti úpadku.
UBYTOVÁNÍ
Pro Vaši spokojenost je nabídka ubytovacích kapacit v každém cíli cesty co nejpest?ejší, od apartmán? až po luxusní hotely a penziony tak, aby odpovídala Vašim p?edstavám a finan?ním možnostem.
Kategorizace ubytovacích za?ízení a služeb m?že být v jednotlivých zemích odlišná. P?evážná ?ást stát? EU za?azuje ubytovací kapacity do p?ti t?íd (zatím není v rámci EU vymezena jednotná terminologie, a proto pro ozna?ení úrovn? poskytovaných služeb se ?asto setkáváme s pojmem kategorie) a ozna?uje je hv?zdi?kami. N?které státy však za?azují ubytovací kapacity od 1* až do 6*. Nap?. v ?ecku hotelová legislativa rozlišuje 6 kategorií (E, D, C, B, A, Lux) hotel? a bungalov?. Jelikož nelze jednozna?n? p?evést tyto kategorie do p?ti našich t?íd, vytvá?ejí si touroperáto?i vlastní hodnocení ubytovacích za?ízení, která nabízejí svým klient?m. Tato klasifikace slouží pouze pro pot?ebu touroperátora a orientaci klient?. Nemusí se shodovat s oficiálním za?azením hotelu do p?íslušné t?ídy. Rádi Vám budeme nápomocni radou i osobní zkušeností.
Naše CK nem?že ovlivnit n?které níže uvedené skute?nosti:
- ve výjime?ném p?ípad?, ne vinou naší
CK, m?že dojít k p?eknihování ubytovacího
objektu. Náhradní ubytování
Vám bude poskytnuto ve stejné, pop?ípad?
vyšší kategorii.
- doba ur?ená k ubytování a opušt?ní
pokoje nebo apartmá je stanovena obvykle
zahrani?ním partnerem tak, aby mohl být proveden ?ádný úklid bez
ohledu na dobu Vašeho p?íjezdu nebo
odjezdu do místa pobytu a z n?j. Naší
snahou je zkrátit Vám p?i p?íjezdu dobu
?ekání na ubytování na minimum.
Stejn? tak p?i odjezdu Vám zpravidla
naši zástupci zabezpe?í po nezbytn?
nutnou dobu úschovu zavazadel.
Bohužel nem?žeme garantovat v každém
p?ípad? bezprost?ední návaznost
ubytování, pop?ípad? opušt?ní pokoj?
nebo apartmá, na Váš p?íjezd nebo odjezd.
- v p?ípad? nákupu zájezdu na poslední
chvílí "LAST MOMENT" nebo "LAST MINUTE", je klient?m poskytnuta výrazná sleva a CK i vyhrazuje právo na p?ípadnou zm?nu ubytovací kapacity ve stejné kategorii.
- njlepší dovolená je pro mnohé turisty
spojena s bohatým no?ním životem.
Proto jsou n?která turistická st?ediska
p?esycena zábavními podniky - bary,
vinárnami, diskotékami a no?ními kluby.
Jejich provoz je obvykle hlu?ný.
V ubytovacích objektech nem?že naše
CK zajistit absolutní klid. Nejlépe je p?izp?sobit se místním podmínkám a p?es poledne si zd?ímnout, abyste si pak mohli vychutnat krásné letní ve?ery.
Klidn?jší podmínky jsou spíše p?ed
a po hlavní sezón?, kdy se v letoviscích
nachází mén? turist?. Rovn?ž je n?kdy
t?eba po?ítat se stavební ?inností
v blízkosti hotel?, na kterou cestovní
kancelá? nemá vliv.
- zláštní požadavky - naše CK se snaží
v maximální mí?e splnit Vaše zvláštní
požadavky, nap?. na ubytování v p?ízemí
nebo naopak ve vyšším pat?e, p?id?lení
konkrétního pokoje ?i zajišt?ní
apartmán? nebo pokoje vedle sebe
pro rodiny, které cestují spole?n?
apod. Tyto požadavky nelze potvrzovat
p?ed odjezdem a pokud se nám
v n?kterých p?ípadech p?es veškerou
snahu nepoda?í zajistit, nem?žeme
poskytovat žádné slevy ani kompenzace, nebo? se jedná o požadavky, na které není právní nárok.
- novlivnitelnou nep?íjemnou skute?ností,
se kterou se m?žete v ur?itých
obdobích v n?kterých objektech setkat, e výskyt drobného hmyzu. Doporu?ujeme ochranné prost?edky.
- období a otevírací dobu provozovatel? nap?. restaura?ních za?ízení, sm?ránen, obchod? a p?j?oven.
- v období na za?átku a konci turistické sezóny m?že dojít v menších hatelech z d?vodu nízké obsazenosti k omezení nabídky bufetových stol? nebo jejich nahrazení kontinentální formou stravování.
- fakultativní výlety jsou nepovinné výlety na objednávku. V p?ípad?, že se nep?ihlásí dostate?né množství zájemc? a nenaplní se tedy minimální po?et ú?astník?, který stanoví místní operátor, nelze takovýto výlet organizovat. M?že Vám být nabídnuta alternativa stejného výletu v cizím jazyce.
BULHARSKO
Hotely -- ve dvou l?žkových pokojích s možností jedné nebo dvou p?istýlek, ve dvoul?žkových
pokojích v?tších rozm?r? s možností dvou p?istýlek za p?íplatek, tzv. family room neboli superior, v hotelových apartmánech, tzv. "suite" dva pr?chozí pokoje: ložnice
a obývák pro 4--5 osob bez kuchy?ského koutu. Hotelové apartmány doporu?ujeme pro rodiny s d?tmi. Hotelový apartmán, pokud
není uvedeno jinak, za p?íplatek.
Penziony -- ve dvou l?žkových pokojích
s možností jedné p?istýlky, t?íl?žkových pokojích
nebo apartmánech. Pokoje mají své vlastní sociální za?ízení, balkon, lednice, TV a varnou konvici. Apartmány se skládají ze
dvou pokoj? (pr?chozí nebo samostatné) se spole?ním sociálním za?ízením a balkonem, n?které s kuchy?ským koutem pro jednoduché
va?ení. Za p?íplatek: obývací pokoj s KK a výhled na mo?e.
?ECKO a TURECKO
Hotely - dvou a více hv?zdi?kové (kategorii si ur?uje hotel podle mezinárodních p?edpis?)
Studio - jedna místnost s kuchy?ským koutem (vybaveným základním nádobím),
lednicí a vlastním sociálním za?ízením.
Apartmán - skládá se ze dvou nebo t?í místností s kuchy?ským koutem (vybaveným základním
nádobím), lednicí a vlastním sociálním
za?ízením.
P?ISTÝLKY
P?istýlky sou?ástí pokoje nejsou, pokud
to nevyžaduje po?et osob v pokoji.
Bývají to rozkládací k?esla nebo gau?e,
palandy, skládací p?nové matrace nebo spartakiádní lehátka. V n?kterých p?ípadech to
mohou být postele, kovovým mechanizmem
p?ipevn?né k pevnému l?žku, pod
nímž jsou zasunuty. Ve všech takových
p?ípadech by m?l zákazník po?ítat
s omezením volného prostoru. P?istýlky
se nedoporu?ují pro dosp?lé osoby.
BAZÉNY
Ve ve?erních hodinách se voda v bazénech
chemicky ?istí, proto je vstup zakázán. Po?et
lehátek a slune?ník? u bazénu obvykle neodpovídá
kapacit? ubytování.
VÝHLED NA MO?E
Za výhled na mo?e, p?íp. bazén bývá vyžadován p?íplatek. V p?ípad?, že výhled budete požadovat, uve?te to již p?i rezervaci. Výhled m?že být n?kdy ?áste?n?
omezen stromy nebo jinou vegetací.
STRAVOVÁNÍ
U každého ubytovacího objektu naleznete
informaci o možnostech stravování.
Námi užívané pojmy znamenají:
kontinentální snídan? - v?tšinou opakující
se nabídka -- káva, ?aj, džus, pe?ivo,
máslo, džem nebo marmeláda, sýr, salám,
pop?. vejce.
bufetové stoly - samoobslužný systém
stravování, snídan? s nabídkou studené
a teplé kuchyn? s výb?rem studených
a teplých nápoj?.
švédské stoly -- samoobslužný systém
stravování, snídan? s nabídkou studené
kuchyn? s výb?rem studených a teplých
nápoj?.
V zásad? platí, že p?i tomto druhu stravování si lze i n?kolikrát p?idat, ale jídlo se nesmí vynášet z restaurace bez výslovného souhlasu personálu nebo pr?vodce (nap?. p?i onemocn?ní ?lena rodiny apod.)
Ve v?tšin? hotel? není povoleno odnášet na pokoj vlastní nebalené potraviny.
Naše CK nem?že zajistit, ale ani omezit
p?ípadnou nabídku specialit místní kuchyn?
dané zem?. Stravovací zvyklosti
v n?kterých zemích se mohou lišit od
našeho zp?sobu stravování ve vydatnosti
a pestrosti n?kterých jídel. Není-li
uvedeno jinak, nápoje nejsou zahrnuty
v cen? stravování.
DELEGÁT
Všechny zájezdy CK Bulgariatour, není-li
uvedeno jinak, mají svého delegáta. Úloha
delegát? m?že být r?zná. P?ed odletem
se zpravidla setkáte s technickým
pr?vodcem. V p?ípad? leteckých pobytových
zájezd? Vás bude o?ekávat na letišti,
kde Vám poskytne informace týkající
se letecké p?epravy do místa pobytu
a bude Vám nápomocen p?i odbavení.
V tranzitních prostorách letišt? a po dobu
letu o Vás budou pe?ovat zam?stnanci
letecké spole?nosti.
Po p?íletu nebo p?íjezdu Vás bude kontaktovat
náš zástupce - delegát, který
Vám bude nápomocen v míst? pobytu.
P?i úvodní informativní sch?zce Vás blíže
seznámí s pobytovým místem, poskytovanými
službami, s možnostmi fakultativních
výlet? a zodpoví Vaše p?ípadné
dotazy. Vzhledem k tomu, že delegát
má obvykle na starost více ubytovacích
objekt?, doporu?ujeme využívat
pro ?ešení veškerých záležitostí a pop?ípad?
problém? p?edevším ú?ední hodiny
nebo pravidelné sch?zky, které jsou
p?edem vyhlášeny. Hlavní náplní práce
delegát? je p?ivítání a odbavení klient?,
organizace transfer? a fakultativních výlet?,
pomoc zákazník?m ve složitých situacích
a celková pé?e o hladký a ni?ím
nerušený pr?b?h Vaší dovolené.
V Bulharsku v Primorsku a v ?ecku
v Potose jsou otev?eny sezónní pobo?ky
naší cestovní kancelá?e, které jsou
Vám k dispozici v ú?edních hodinách se
službami našich delegát?.
PASY A VÍZA
Každý ú?astník zájezdu si zabezpe?uje platný cestovní doklad sám a na vlastní náklady. Je v zájmu klienta, aby platnost pasu byla ješt? 3 m?síce po skon?ení zájezdu. Od 1.1.2006 nabyla ú?innost novela zákona o cestovních dokladech, podle které lze k opušt?ní území ?R k cest? do stát? EU jako cestovní doklad použít ob?anské pr?kazy se strojov? ?itelnými údaji, pokud nemají odd?lenou vyzna?enou ?ást (tj. bez odst?iženého rohu). CK Bulgariatour nenese odpov?dnost za škody, které zákazníkovi mohou vzniknout v d?sledku závad v cestovních dokladech. V p?ípad?, že zájezd je organizován do zemí s vízovou povinností, CK nezaru?uje zakoupení nebo ud?lení víza. Toto je v plné kompetenci p?íslušných zastupitelských ú?ad?. Není-li vízum klientovi ud?leno, vízový poplatek propadá a CK hodnotu poplatk? nevrací. Taktéž nevrací cenu zájezdu nebo storno poplatk?, pokud klient stornuje zájezd z d?vodu neud?lení víza, p?ípadn? je-li z ur?ité zem? vyhošt?n nebo není-li mu umožn?n vstup do zem? s vízovou povinností. Pokud nejste ob?any ?R ani ob?any stát? ES a pot?ebujete pro návšt?vu ?ecka vízum podle Schengenské dohody, musíte o n?j v?as požádat Vyslanectví ?ecké republiky v Praze.
Ob?an ?R m?že cestovat do Bulharska nebo ?ecka na základ? platného cestovního pasu nebo ob?anského pr?kazu, který je vybaven strojov? ?itelnou zónou a který nemá odd?lenou vyzna?enou ?ást (t.j. bez odst?iženého rohu). Doklady by m?ly být platné minimáln? po dobu plánovaného pobytu. Ob?anský pr?kaz slouží jako cestovní doklad pouze pro jeho držitele. Pokud tedy rodi? cestuje pouze s ob?anským pr?kazem spole?n? s dít?tem mladším 15 let, pak je nutné, aby dít? m?lo vždy vlastní cestovní pas, a to i v p?ípad?, že dít? je zapsáno v ob?anském pr?kazu rodi?e. Ob?an mladší 15 let m?že opustit území ?R s vlastním cestovním pasem. Bez vlastního cestovního pasu mohlo dít? cestovat jen s rodi?em, v jehož cestovním pase je zapsáno, ale pouze do 25.6.2012.
V zájmu zamezení pochybností Ministerstvo zahrani?ních v?cí ?eské republiky doporu?uje cestujícím, aby si ov??ili podmínky vstupu a pobytu p?ed svým odjezdem na p?íslušném zastupitelském ú?ad? cizího státu.
Aktuální informace o cestovních dokladech naleznete na www.mzv.cz